Welkom op het forum. We zijn verhuisd naar https://www.sancho.nl/forum
We willen jullie verzoeken snelkoppelingen die je hebt gemaakt te updaten naar deze nieuwe locatie.

Inlogproblemen met Chroome? Chroom houdt oude instellingen vast.
De cookies en/of geschiedenis op het apparaat wissen kan dit oplossen.
chrome --> settings --> advanced --> Content --> cookies van www.sancho.nl en www.verenigingsancho.nl verwijderen.

WW vergeten? Onderaan deze pagina staat hoe je WW te wijzingen.
Onderin op het forum kun je ook "verwijder cookies" aanklikken. Dit werkt ook zonder dat je ingelogd bent.

Mochten je nog dingen opvallen of loop je tegen iets aan wat niet goed werkt, laat het ons dan weten.
We hebben de belangrijkste zaken wel getest, maar niet alles.

Aster uit LMV, 2016-3, maat 46

Moderator: Moderators

Plaats reactie
IngeWijnands
Clublid
Contacteer:

Aster uit LMV, 2016-3, maat 46

Bericht door IngeWijnands » 25 jan 2017 18:08

Afbeelding

1. Merk patroon, Blad: La Masion Victor, 2016-3
2. Patroon naam/nummer: Aster
3. Matenrange patroon: 30-48
4. Naadtoeslag: exclusief naad
5. In welke taal/talen is de beschrijving van het patroon beschikbaar? Nederlands
6. Uiterlijk van het patroon (gebruikte papier, kleur, foto’s, werktekeningen): heel duidelijke uitleg, met tekst en tekeningen
7. Aanbevolen materiaal: tricot
8. Patroon geschikt voor: dames
9. Benodigde hoeveelheid stof: 1 eter en 35 cm boordstof
10. Moeilijkheidsgraad (zoals aangegeven door fabrikant): 1 huisje
11. Prijs: tijdschrift kost € 7,95

Eigen ervaringen:
12. Hoe beoordeel jij jouw naaikennis? gevorderd

13 Welk materiaal heb je gebruikt? Klopt de aangegeven hoeveelheid stof? Indien dit niet het geval is, hoeveel stof (lengte x breedte) heb je gebruikt?
De hoeveelheid stof klopt bij mij niet. Dit komt ook doordat ik de Aster moest verlengen. Ben toch echt wel 1,5 meter kwijt.

14. Klopt de aangegeven moeilijkheidsgraad van het patroon? Geef aan waarom.

Ik vind het eerlijk gezegd iets moeilijker

15. Hoe beoordeel jij de moeilijkheidsgraad van het patroon? Geef een toelichting aan de hand van een voorbeeld.

Twee huisjes omdat je voor de hals toch wel iets moet doen wat ik nog nooit eerder heb gedaan.

16. Is de beschrijving van het patroon duidelijk? Geef aan wat niet duidelijk is en hoe je dit hebt opgelost.

Heel duidelijk.

17. Is de beschrijving van het patroon volledig? Geef aan waar jij meer uitleg zou wensen. Zaten er fouten in de beschrijving (geef aan waar)?

Geen fouten

18. Komt de aangegeven maatvoering van het werkstuk overeen met de maat van het uiteindelijke werkstuk?

Qua breedte wel, qua lengte absoluut niet tenzij je 145 cm lang bent. Ik heb de panden 10 cm verlengd. De mouwen heb ik ook ruim verlengd, maar dat is natuurlijk vrije keuze.

19. Ben je tevreden met het eindresultaat?

Heel tevreden.

20. Zou je het patroon nogmaals gebruiken? Geef aan waarom wel, of geef aan waarom niet.

Zeker. Al drie keer gemaakt omdat het net iets anders is dan anders.

21. Heb je verder nog op- en/of aanmerken over het patroon?

De bovenarmen waren bij mij ook vrij krap. Ik heb die ook verbreed.
De hals komt bij mij te hoog. Na mijn eerste exemplaar heb ik de hals nog 1,5 cm verlaagd.
Voor de halsboorden gebruik ik twee keer het achterboord omdat als ik het voorboord gebruik het boord naar voren klapt.
Groetjes
Inge

Nicole Claudia
Clublid
Contacteer:

Re: Aster uit LMV, 2016-3, maat 46

Bericht door Nicole Claudia » 25 jan 2017 23:22

Dat is een duidelijk overzichtje.

Fijn dat er informatie in staat dat het patroon kort valt, de mouwen bovenin krap vallen en dat je voor de hals twee keer het achterboord hebt gebruikt en waarom. Super dus Inge!!
Groetjes,
Nicole Claudia

Mama van Ramon (1996), Kirsten (1998) en Bridget (2003)

Corina
Clublid

Bericht door Corina » 01 feb 2017 20:02

Ik heb hem ook gemaakt en dezelfde ervaringen met het patroon.
Het is wel een fijne trui als ie goed zit en erg leuk zo met de hals in een andere stof/kleur.
Heb hem ook verlengd, ik had geen problemen met de wijdte van de mouwen.

Ik maak nooit geen boorden aan de mouwen en de onderkant nu ook niet gedaan moet hem nog op de foto zetten dus die volgt nog.

Corina

Margreeth
Contacteer:

Bericht door Margreeth » 01 feb 2017 20:30

ik heb m ook gemaakt. ik had ook geen problemen met de mouwen.
wel met de boordjes. die heb ik een stuk strakker genomen dan volgens patroon, zodat ik ze er iets uitgerekt aan kon zetten. Anders zou het omklappen.
Groetjes, Margreeth

jacqie
Moderator
Contacteer:

Bericht door jacqie » 01 feb 2017 22:40

Ik heb hem ook gemaakt al 3x. Alle keren verlengd anders is ie echt te kort. 3/4 mouwen vind ik fijn dus die heb ik zo gelaten. Wat er geschreven wordt over de halsboorden herken ik niet, het zijn patroon delen die je zonder naad moet knippen! Dat heb ik gedaan en ik ik heb geen last van omklappende boordjes.

firewoman
Clublid
Contacteer:

Bericht door firewoman » 10 feb 2017 23:01

Ook ik heb hem gemaakt in maat 38. De panden heb ik 12 cm verlengd. Maar achteraf blijkt dat nog niet voldoende. 20 cm zou beter geweest zijn. Ik ben overigens 164 lang, dus het patroon valt echt kort.

Neeltje
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Corina
Clublid

Bericht door Corina » 12 feb 2017 20:07

Ik heb hem nu ook al twee keer gemaakt.
Ik heb hem met 20 cm verlengt en iets getailleerd daar ik onderaan geen boord gebruik ook niet bij de mouwen.

Ik vind het een fijn patroon.

Corina

aaltje
Clublid
Contacteer:

Bericht door aaltje » 24 feb 2017 13:35

Margreeth schreef:ik heb m ook gemaakt. ik had ook geen problemen met de mouwen.
wel met de boordjes. die heb ik een stuk strakker genomen dan volgens patroon, zodat ik ze er iets uitgerekt aan kon zetten. Anders zou het omklappen.
Ik heb de trui voor mijn dochter gemaakt en idd bij de boordjes in het midden 2 cm weggevouwen, zodat het hele boordje korter wordt en dus wat strakker aangezet moet worden om omklappen te voorkomen. Niet alleen voor maar ook achter. Zit nu prachtig.

timsie
Clublid

Bericht door timsie » 18 jan 2019 10:45

Gisteren de Aster uit LMV gemaakt. Ik vind met name de hals zó leuk.
Helaas had ik de review van Inge toen nog niet gelezen.... Jammer .... want áls ik een en ander had geweten....
Ik had zowel de mouwen als de onderkant al met 10 cm verlengd. Toch vind ik de lengte van het shirt nog te kort. En de voorkant halsboord klapt om... Grrr.
Omdat de LMV patronen mij niet goed passen wilde ik alleen de aster - ivm de leuke hals - nog een kans geven en dus maakte ik een proefmodel. Ik ga zo dadelijk eens kijken of ik nog eea kan verbeteren aan Mn proefmodel.

Ik wil de hals voor uitdiepen en vraag me af of - nu de hals dieper wordt - de voorboord kan gebruiken of dat ik beter de achterboord gebruik met mss iets van de stofvouw gelegd. Ik denk het laatste...

Wie heeft er tips voor mij.

====
timsie
Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst.

Plaats reactie

Terug naar “La Maison Victor”